Over de opleiding

graduation
Opleidingsniveau

HBO werk- en denkniveau

Tijdvak

Dag

Duur van de opleiding

8 lesdagen verdeeld over 10 maanden

Accreditaties

CRKBO

Plaats

Online, Amsterdam, Utrecht, Groningen, Rotterdam

Hoger Advanced Management Zorg en Welzijn.

Leer in deze praktische opleiding Hoger Advanced Management Zorg en Welzijn de meest essentiële kennis en vaardigheden voor de zorgmanager.

Studieprogramma

In deze boeiende opleiding komen de volgende onderwerpen aan de orde:

Module 1: Strategisch en tactisch management

  • Ontwikkelingen in de Zorg en Welzijn
  • Programma Welzijn Nieuwe Stijl
  • Diverse relevante wetgeving
  • Ketenmanagement .

Analyse externe omgeving

  • Hoe stemt u de organisatie af op de klant?
  • Hoe vertaalt u de organisatie missie naar de uit te voeren activiteiten?
  • Business definitie: visie en missie, doelstellingen, waarden.
  • Welke groeistrategie is geschikt voor een organisatie?
  • Hoe stemt u de Sterkten en Zwakten van uw organisatie af op de Kansen en Bedreigingen in de zorg?
  • Hoe speelt u in op de vraag van de cliënt / patiënt?
  • Welke Producten kunt u combineren met de marktvraag?
  • Hoe kunt u maatschappelijk verantwoord ondernemen?

Analyse interne omgeving

  • Hoe stemt u de missie en strategie af met uw reden van succes en hoe kunt u dat borgen? (KPI)
  • Hoe gebruikt u de Balanced Scorecard?
  • Hoe bepaalt u de organisatiestructuur en cultuur?
  • Hoe kunt u de staffuncties effectief inzetten?
  • Hoe kunt u de organisatie besturen en tegelijk de mensen aansturen en motiveren?
  • Welke praktische management instrumenten kunt u inzetten om de organisatie te meten en te besturen?
  • Hoe zorgt u dat u de budgetten kunt beheersen?
  • Welke informatie is nodig om uw personeel effectief in te zetten?

Module 2: Afdelingen leiden, communiceren en veranderen

Afdelingen leiden

  • Welke eisen worden gesteld aan een zorgmanager?
  • Hoe kunt u de bedrijfsprocessen beheersen?
  • Hoe kunt u effectief organiseren, plannen en laten uitvoeren?
  • Hoe kunt u effectief communiceren?
  • Hoe laat u personeel instromen, ontwikkelen en uitstromen?
  • Welke rol heeft competentiemanagement?
  • Hoe rapporteert u aan het hoger management?

Afdelingen sturen

  • Hoe kunt u sturen op kengetallen (bijvoorbeeld KPI)
  • Hoe kunt u de organisatie laten leren?
  • Hoe kunt u de kwaliteitsmodellen inzetten voor een optimaal resultaat?
  • Hoe maakt u de organisatie Lean, maar toch flexibel?

Leidinggeven en gedrag

  • Hoe motiveert u personeel?
  • Hoe analyseert u een cultuur?
  • Welke leiderschapsstijl werkt wel en welke niet?
  • Wat zijn de voor– en nadelen van zelfsturende Zorgteams?
  • Welke leiderschap stijlen zijn handig om te gebruiken?
  • U moet uw collega’s aansturen. Wat nu?

Verandermanagement

  • Communicatieve vaardigheden die u nodig hebt als leidinggevende
  • Vaardigheden die nodig zijn om de organisatie aan te passen aan de veranderende eisen van de klant en verzekeraars.

——LET OP———

Mobiele telefoon: Overzicht Programma, Planning en Kosten:

Programma, Planning en Kostenoverzicht

STAP 1: Scroll helemaal naar boven aan deze pagina en scrol dan iets naar beneden tot 5 cm onder de knop “Stuur naar collega”.
Daar is een tab met de naam “Overzicht”
STAP 2: Druk dan op de tab “Overzicht.
Een trekmenu is dan zichtbaar met onder elkaar:
Overzicht
Informatie
Programma
Planning
Kosten
Accreditatie

STAP 3: Druk een van de menu-onderwerpen.
De gewenste informatie komt ONDER HET MENU te staan.
Druk daarna weer op een ander menu-onderwerp.

Bijvoorbeeld:
Programmaoverzicht? –> druk in het menu op Programma.–> Het programmaoverzicht verschijnt onder het menu.
Scroll daarna weer naar boven om het Menu weer volledig te zien .

Planningsoverzicht? –> druk in het menu op Planning.–> Het planningsoverzicht verschijnt onder het menu.
Scroll daarna weer naar boven om het Menu weer volledig te zien.

Kostenoverzicht? –> Druk druk in het menu op Kosten.–> Het kostenoverzicht verschijnt onder het menu.
Scroll daarna weer naar boven om het Menu weer volledig te zien.

>> Meer weten? Bel 079-3619201.

 

 

Lees meer

Doelgroep

De opleiding is ontwikkeld voor managers en andere leidinggevende medewerkers in de zorg die vaardigheden willen ontwikkelen over de managementvraagstukken die bij hun functie horen.

Doel en opzet

Met deze opleiding willen wij u uitgebreide kennis en vaardigheden bijbrengen over alle essentiële thema’s waarmee u in de praktijk als manager te maken krijgt wanneer u diensten gaat aanbieden of bestaande diensten gaat verbeteren.

We maken tijdens deze opleiding gebruik van relevante managementconcepten en vaardigheden uit de dagelijkse praktijk. U gaat aan de slag met het toepassingen van opdrachten in uw eigen werksituatie. Uiteindelijk schrijft u een scriptie en maakt u een eindexamen waarbij alle geleerde praktijkkennis getoetst wordt.

Aanpak

Deze opleiding is zeer actief en praktisch en speelt in op de behoeften van de deelnemers. De opleiding vindt plaats in een veilige leeromgeving waarbij het uitwisselen van kennis en ervaring van medecursisten gestimuleerd wordt.

 

Methode

Wij maken gebruik van de methode Personal Performance Learning (PPL), die erop gericht is zowel actiegericht te leren als maatwerk te bieden binnen een opleidingsraamwerk. Hiermee is het mogelijk ook tijdens de opleiding individueel maatwerk te blijven leveren.

 

Voorbereiding en studiebelasting

Het doornemen van de theorie en het maken van de praktijkopdrachten betekenen een studiebelasting van ongeveer 4-6 uur per studiebijeenkomst.

Vooropleiding

Dit programma wordt op HBO werk- en denkniveau verzorgd.

Studiemateriaal

Mentorius gebruikt de meest actuele studiematerialen en middelen, die perfect zijn afgestemd op de opleiding. Voor aanvang van de opleiding ontvangt u het volledige studiemateriaal.

 

Nu aanvragen

Studieprogramma

In deze boeiende opleiding komen de volgende onderwerpen aan de orde:

Module 1: Strategisch en tactisch management

  • Ontwikkelingen in de Zorg en Welzijn
  • Hoofdlijnenakkoord 2020
  • Programma Welzijn Nieuwe Stijl
  • Diverse relevante wetgeving
  • Keten

Analyse externe omgeving

  • Hoe stemt u de organisatie af op de klant?
  • Hoe vertaalt u de organisatie missie naar de uit te voeren activiteiten?
  • Business definitie: visie en missie, doelstellingen, waarden
  • Welke groeistrategie is geschikt voor een organisatie?
  • Hoe stemt u de Sterkten en Zwakten van uw organisatie af op de Kansen en Bedreigingen in de zorg?
  • Hoe speelt u in op de vraag van de cliënt / patiënt?
  • Welke Producten kunt u combineren met de marktvraag?
  • Hoe kunt u maatschappelijk verantwoord ondernemen?

Analyse interne omgeving

  • Hoe stemt u de missie en strategie af met uw reden van succes en hoe kunt u dat borgen? (KPI)
  • Hoe gebruikt u de Balanced Scorecard?
  • Hoe bepaalt u de organisatiestructuur en cultuur?
  • Hoe kunt u de staffuncties effectief inzetten?
  • Hoe kunt u de organisatie besturen en tegelijk de mensen aansturen en motiveren?
  • Welke praktische management instrumenten kunt u inzetten om de organisatie te meten en te besturen?
  • Hoe zorgt u dat u de budgetten kunt beheersen?
  • Welke informatie is nodig om uw personeel effectief in te zetten?

Module 2: Afdelingen leiden, communiceren en veranderen

Afdelingen leiden

  • Welke eisen worden gesteld aan een zorgmanager?
  • Hoe kunt u de bedrijfsprocessen beheersen?
  • Hoe kunt u effectief organiseren, plannen en laten uitvoeren?
  • Hoe kunt u effectief communiceren?
  • Hoe laat u personeel instromen, ontwikkelen en uitstromen?
  • Welke rol heeft competentiemanagement?
  • Hoe rapporteert u aan het hoger management?

Afdelingen sturen

  • Hoe kunt u sturen op kengetallen (bijvoorbeeld KPI)
  • Hoe kunt u de organisatie laten leren?
  • Hoe kunt u de kwaliteitsmodellen inzetten voor een optimaal resultaat?
  • Hoe maakt u de organisatie Lean, maar toch flexibel?

Leidinggeven en gedrag

  • Hoe motiveert u personeel?
  • Hoe analyseert u een cultuur?
  • Welke leiderschapsstijl werkt wel en welke niet?
  • Wat zijn de voor– en nadelen van zelfsturende Zorgteams?
  • Welke leiderschap stijlen zijn handig om te gebruiken?
  • U moet uw collega's aansturen. Wat nu?

Verandermanagement

  • Communicatieve vaardigheden die u nodig hebt als leidinggevende
  • Vaardigheden die nodig zijn om de organisatie aan te passen aan de veranderende eisen van de klant en verzekeraars.

 

 

Nu aanvragen

Planning

Sorteer op
dinsdag 10 september 2024
Dag
Utrecht, Amsterdam, Rotterdam, Groningen, online

Lesrooster voor Hoger Advanced Management Zorg en Welzijn

Startdatum dinsdag 10 september 2024

Datum Dag Tijdstip
10 september 2024 dinsdag 10:00 - 16:00
13 september 2024 vrijdag 10:00 - 16:00
27 september 2024 vrijdag 10:00 - 16:00
18 oktober 2024 vrijdag 10:00 - 16:00
22 november 2024 vrijdag 10:00 - 16:00
6 december 2024 vrijdag 10:00 - 16:00
20 december 2024 vrijdag 10:00 - 16:00
7 februari 2025 vrijdag 10:00 - 16:00
vrijdag 18 oktober 2024
Dag
Utrecht, Amsterdam, Rotterdam, Groningen, online

Lesrooster voor Hoger Advanced Management Zorg en Welzijn

Startdatum vrijdag 18 oktober 2024

Datum Dag Tijdstip
18 oktober 2024 vrijdag 10:00 - 16:00
22 november 2024 vrijdag 10:00 - 16:00
6 december 2024 vrijdag 10:00 - 16:00
20 december 2024 vrijdag 10:00 - 16:00
7 februari 2025 vrijdag 10:00 - 16:00
21 maart 2025 vrijdag 10:00 - 16:00
18 april 2025 vrijdag 10:00 - 16:00
23 mei 2025 vrijdag 10:00 - 16:00

Kosten

Cursusgeld 3325,- ex btw
Literatuur inclusief
Coaching inclusief
Examenkosten inclusief
Arrangementskosten (Zaal, lunch, koffie, thee) 495,- ex btw (Vervalt bij online lessen)

Ervaringen

Bekijk meer

Accreditaties

CRKBO